Monday 23 January 2012

Yang terindah...


Wahai Maha Penyayang…
Jika aku jatuh cinta….berikanlah cintaku kepada seseorang
Yang melabuhkan cintanya kepada-Mu agar bertambah
Kekuatanku untuk mencintai-Mu

Wahai Maha Penyayang….
Jika aku jatuh cinta…jagalah cintaku kepadanya agar
Tidak melebihi cintaku kepada-Mu

Wahai Maha Penyayang…
Jika aku jatuh cinta…izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut kepada-Mu agar aku tidak terjatuh dalam
Jurang cinta semu.

Wahai Maha Penyayang…
Jika aku jatuh cinta..jagalah hatiku kepadanya agar tidak
Berpaling selain kepada hati-Mu

Wahai Maha Penyayang…
Jika aku jatuh cinta…jagalah rinduku kepadanya agar tidak lalai
Aku merindui syurga-Mu

Wahai Maha Penyayang…
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu…janganlah kenikmatan
itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga
malam terakhir-Mu..

Wahai Maha Penyayang…
Jika aku jatuh hati kepada kekasih-Mu…jangan biarkan
Aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru
Manusia kepada-Mu

Wahai Maha Penyayang…
Halalkan aku merindui kekasih-Mu…jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku kepada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu.



No comments:

Post a Comment

dah baca jangan lupa komen ea..satu pon jadilah.. :)